تنگی کانال نخاع کمری

در این بیماری، معمولا چند ریشه اعصاب کمری درگیر هستند. درد با خم شدن به جلو از بین می رود و با خم شدن به عقب تشدید می یابد. با پیاده روی یا ایستادن طولانی مدت خستگی ایجاد می شود. ممکن است دردهای بیمار در ساق پا بیشتر احساس گردد. این درد با راه رفتن ایجاد و با استراحت تسکین می یابد، ممکن است این درد با اسپاس های عضلانی همراه باشد. بطور کلی، درد بیمار عمقی و مبهم است و به خوبی لوکالیزه نمی شود و پیشرفت آن بصورت آهسته می باشد. احساس خالی کردن پاها، احساس سرما یا بی حسی در پاها، احساس لاستیکی شدن پاها و یا اینکه پا متعلق به بیمار نیست، از جمله علائم این بیماری است. ممکن است بیمار بخاطر درد شبانه از خواب بیدار شود که با راه رفتن بهبود یابد.   علل تنگی کانال نخاع:
  • اعمال جراحی مکرر ستون فقرات
  • …. دیسک های متعدد
  • بزرگی و حجیم شدن مفاصل فاست
  • استئو آرتزیت مهره های کمری و استئوفیت های بزرگ و حجیم که ممکن است با تشکیل بافت اسکار اطراف دورا همراه بوده و المان ها و عناصر درون آن از جمله ریشه های عصبی را تحت فشار قابل ملاحظه قرار دهد.
    سن شروع این بیماری اکثرا از ۳۰ تا ۵۰ سالگی است. برای درمان آن از ۲ روش بهره می گیرند. یکی روش نگهدارنده که شامل: فیزیوتراپی، آب درمانی و دارد درمانی است. در صورت عدم پاسخ دهی مناسب به روش های بالا می توان تکنیک تزریق کودال را به موارد فوق اضافه کرد. روش دیگر اقدام به عمل جراحی ستون فقرات است.

هیچ نظری وجود ندارد

503 Service Unavailable

Service Unavailable

The server is temporarily unable to service your request due to maintenance downtime or capacity problems. Please try again later.

Additionally, a 503 Service Unavailable error was encountered while trying to use an ErrorDocument to handle the request.